האדמו"ר מהר"א מסאטמר הפתיע: "אני בא לישראל, בלי קבלת פנים"

    ארי וידר 1 Comment on האדמו"ר מהר"א מסאטמר הפתיע: "אני בא לישראל, בלי קבלת פנים"
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האדמו"ר מהר"א מסאטמר צפוי להגיע לישראל בחודש הבא על מנת ליטול חלק ולהשתתף בשמחת נישואי אחיינו בנו של רב הקהילה הרה"צ רבי חיים צבי מייזליש, זאת בנוסף לבר מצווה לנכדו המשותף עם האדמו"ר מדושינסקיא.

    בדרשה שנשא אמש (מוצאי שבת) האדמו"ר במעמד חנוכת בית מדרש חדש בקרית יואל שבמונרו התייחס האדמו"ר לביקורו הצפוי, ולשבת ההיסטורית שיערוך במירון ואמר בין היתר: "אני רוצה לנצל את ההזדמנות. אני נוסע אי"ה בעוד מספר שבועות לארץ ישראל, לרגל שמחה במשפחה. אני רוצה לחזק את המוסדות בישראל".

    האדמו"ר פנה לחסידים ואמר: "ביקשתי שישבו בבית, אני לא צריך את זה שיצטרפו אלי. זה לא חסר. הציעו לי להיות בשבת קודש באתרא קדישא מירון. מעולם לא הייתי שבת במירון. אמרו לי תוכנית כזו, ובחרדת קודש קיבלתי את ההזמנה. ובעז"ה בפרשת פקודי אהיה במירון בשב"ק".

    "בעבר כבר נסעתי לארץ בלי רעש, בלי פרופגנדה, ולא לקחתי עמי את הציבור, גם עכשיו אינני צריך לא קבלת פנים, לא מנורות ברחוב, לא מודעות ברחובות לא מודעות גדולות ולא קטנות, לא רכבי שרד וכל השטויות האלה", אמר האדמו"ר.

    "אני מחתן השבוע ועבודה רבה פעלתי כדי לא לגרום לבחורים שהראש שלהם לא יהיה עסוק בדברים שטותיים כאלה, וזה גם מביא לבעיות כידוע. ב"ה חיתנתי בעבר ואני מחתן ב"ה גם השבוע, אבל אני רוצה לבקש, בלי כל השטויות האלה".

    עוד אמר כי "כך כשאני נוסע לקעמפ, וזה באמת עונג. רואים את התלמידים מתפללים ולומדים, וכל הנסיעה לקעמפ לא מתובל בשטויות וכך זה עונג. לנסוע למירון מצידי אני לא צריך אף אחד שיצטרף עמי לארץ ישראל. אבל אני מבין שכשנוסעים למירון אי אפשר למנוע מיהודים חסידיים שיש להם רגש קודש לציון הקדוש של רשב"י, אני מבין שיש יהודים שיבואו בשבת למירון, אבל אני מבקש להבהיר שאף אחד לא נוסע עמי לשבת למירון מי שנוסע נוסע עם עצמו ובשביל עצמו למירון ומי שנוסע בעבורי אני מבקש שישאר בבית".

    "אני נוסע לארץ ישראל כמו כל יהודי יחידי. היו בשבוע שעבר אצלי משלחת מישראל מירושלים. אני צריך להיות בירושלים בגלל שמחה (בר מצווה לנכדו. א.ו) ביקשו לעשות קבלת פנים לכל תלמודי התורה בירושלים, אני רוצה להגיד ליהודים החשובים בירושלים. אני מגיע לירושלים כמו כל יהודי יחידי אני עולה לירושלים. בלי טראסק, בלי קבלת פנים בלי מנורות ובלי כלום. ואני מבקש גם מאלו בירושלים ובבני ברק, שלא יהיה שום שלטים ברחובות. לא בבית ולא בחוץ. כלום".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      פששש עבודת המידות ממש דוגמא אישית